måndag 13 februari 2017

50 nyanser mörkare i salongen hade varit bra...

Igår var vi fyra kvinnor på bio och såg uppföljaren till Fifty shades of grey.
Den var bra, fast böckerna är ju mycket bättre.
Att dela de mer intima scenerna med en massa andra biobesökare var...hm... lite pinsamt faktiskt. Det är ju inte direkt lite romantiska vanliga kyssar vi snackar om.
40 år snart fyllda satt jag där och fnissade och hade ett bubblande gapskratt på väg vid flera tillfällen. Till exempel när vi konstaterade att de fick plats båda två i duschen, det var ju ett tag sedan liksom. Eller när han vänder henne hastigt om och vi "tanter" såg framför oss hur ryggskottet högg till.

När jag läste böckerna fnissade jag inte. Inte alls. Det var väldigt ofnissigt.
Så det måste ju varit för att det var skämmigt att dela det där intima med en massa andra kända och okända.

Jag vet att jag med den första filmen bestämde mig för att INTE se den på bio utan hemma. Jag kom ihåg varför när jag satt i biosalongen igår, haha.
Men jag överlevde. Om än med rodnande kinder när jag går ut från bion och får säga hej då till de som driver bion.
Snart 40 år och rodnar som en 15-åring.

My oh my.

Inga kommentarer: