söndag 3 juli 2016

UHU för en pysslare!

Är man en pysslare behöver man se till att alltid ha bra lim hemma. Lim för olika typer av limning - för papper, för foton och för andra material man behöver sammanfoga.
Jag är buzzador och fick möjlighet att testa lim från UHU. Om du vill veta mer om vad det innebär att vara buzzador kan du kika in på den här länken.


UHU Magic stic är ett limfstift som limmar bl.a. papper, kartong, fotografier och etiketter. Det är blått när man stryker ut det och blir sedan genomskinligt. Perfekt när du t.ex. ska limma glitter t.ex. för då ser du vart du limmat och kan hälla glittret över där. Bra också för barn som tydligt ser vart de limmat. Doftar gott tycker jag, sådär lite mandelmassa. =)

UHU stic kan användas till samma material som magic stic, men är vitt och genomskinligt. Jag testade att limma fotografier med det, och det funkade fint. Verkar vara ett starkt lim, för en del limstift är värdelösa på att limma just foton. Vem har inte varit med om att man limmar fast foton i ett album och efter ett tag när man tittar i albumet så lossnar de? 



UHU Twist and glue passar dock inte så bra till just foton, men fäster på alla typer av material. Man ska dock undvika foton, PE- och PP-plast står det på.
Man kan välja mellan tre olika lägen när man öppnar flaskan. Ska man limma små grejer så öppnar man lite, ska man limma större grejer så öppnar man mer. Funkar riktigt bra! Man tvättar lätt bort lim från händerna med tvål. 

Dessutom fick jag testa deras häftmassa ("kludd"). Familjen bröt ihop över det roliga namnet på den: Patafix. :-) Tror inte jag behöver kommentera varför. Det fäster bra, lämnar inga fläckar och är smidig att använda.

Så, detta är produkter jag verkligen kan rekommendera för er som gillar att pyssla.






Inga kommentarer: