torsdag 30 juni 2016

Vem kan du tala om allt med?

Man hör ganska ofta när man beskriver en vän att man säger "hen kan jag prata om allt med". Japp, jag säger det också. Men mer och mer tänker jag att det ju inte är sant. Det vore mer sant att säga "med hen kan jag prata om NÄSTAN allt".

För om man ska vara ärlig - med vem kan man prata om precis ALLT? Fundera på det en stund.

Alla inre funderingar man har, allt man trycker ner inom sig, allt som rör saker som inte är pratbart. Jag tänker att jag inte ens kan prata med mig själv om allt.
Att sätta ord på saker är ofta väldigt bra - men det är inte lätt.

Jag har några vänner som jag kan prata om nästan allt med. Det är skönt.
Jag har en livskamrat som jag kan prata om nästan allt med. Gött!
Jag har mig själv som jag kan prata om nästan allt med. Bra det.
Men ingen jag pratar om ALLT med. För det tror jag inte att det finns så många som gör.

Inga kommentarer: