söndag 8 maj 2016

Toppits-buzzning



Har fått äran att få testa Toppits nya plastfolie och buzza om den. Om du vill läsa mer om att vara buzzador kan du klicka här.

Jag tycker att det är svårt att hitta plastfolie idag som verklig är vidhäftande så som jag minns att den var när jag var liten. Kanske beror det på att man längre tillbaka inte var så noga med vilken slags plast man använde och inte tänkte på hur den påverkade miljön. Nu har dock Toppits kommit med en ny plastfolie som dels är bredare och dels bättre vidhäftning på. Den är bra!
Jag har använt den till lite olika saker;


  • vinkork - när man inte hittar sina inköpta vinkorkar (och inte har druckit ur flaskan) så kan man täcka över med plastfolie
  • växthus - när man odlar och ska få fröna att gro
  • matförpackning - när man ska spara mat, det är kanske den vanligaste plastfolieanvändningsanledningen :-)


Sedan använder jag den för att kunna bevara marsipan mjuk. Jag köper ju hem en del marsipan - och så länge den ligger vakuumförpackad är det ingen risk att den torkar. Men så fort man öppnar dem så börjar de torka, och det är inte alltid man behöver ett helt paket till den tårta eller dekoration man ska göra. Jag har förut använt mig av att lägga in marispanen i påsar och stänga med påsförslutare och det funkar ett tag. Men nu har jag virat in marsipanen i plastfolie först och sedan i påsar. Det funkar mycket bättre och marsipanen har hållit sig mjuk betydligt längre. Tack Toppits!

Inga kommentarer: