söndag 1 maj 2016

Tankevända

Ibland får man göra en tankevända. När man har tänkt på ett visst sätt och plötsligt inser att det kan vara på ett helt annat sätt. Ibland handlar det om att göra en tankevända åt ett positivt håll, och ibland handlar det om att inse något som man kanske helst inte vill inse.
Pust.

Det är mycket nu, och jag är inte alls i fas. Saker som känns som att de är utom min kontroll tar mycket tid och jag vill helst bara gömma mig under täcket och stanna där. Ibland vill jag till och med vara tjurig, sur och grinig och elak. Fast det är jag ju inte, för den inre spärren gör att man skärper till sig och biter ihop.

Det låter som att det är sjukt jobbigt just nu - men näe, egentligen inte. Det mesta är kul och roligt. Men liten tuva välter ofta stort lass. Typ.

Jag är just nu extremt bra på att fylla min fritid med roligheter. Ibland blir det övermäktigt, och just nu när jag skriver detta är jag trött. Så, förmodligen kommer jag ångra att jag skrev detta.

Jag kommer igen! :-)


1 kommentar:

Grid sa...

Fattar precis! Tror jag. Saker som man inte rår på för egen maskin kan ta jättemycket kraft. Till vilken nytta? Här kommer en kram i alla fall. Be cool! :)