lördag 7 maj 2016

3 yrken jag kan tänka mig att ha

Hm... svårt att välja...
Just nu kollar man ju på platsannonser och funderar på fördelar och nackdelar med olika yrken. Sedan är det ju så att man måste utbilda sig igen om man ska byta yrke. Det känns som en stor nackdel :-)

Fotograf - vore roligt. Eller är det kanske bättre att ha det som en hobby?

Florist - vore helt ljuvligt! ÄLSKAR att greja med växter och tänk vad kreativt det yrket är!

Fönsterputsare - Näe, jag bara skojar. Tyckte det verkade som jag snöat in på yrken på F.

Fast det kanske jag har... Förskollärare? Fantasiinspiratör? Festfixare? Fotbollsdokumenterare? Frukostfixare? Fotobokstillverkarkare? Fnisskonsulent?

När jag tog studenten hade jag min framtid utstakad framför mig och visste precis vad jag ville. Idag hade jag valt annorlunda. :-)




Inga kommentarer: