måndag 13 juli 2015

A hall for salmon

I år skulle jag haft hand om sommarkursen för HLKlubb. Men av olika anledningar blev det inte så. Det blev riktigt bra ändå, även om det blev spontant och oplanerat. ALLA kunde vara med (fast vi var inte alla hela tiden) - och det var ju huvudsaken. Tuula fick bli årets värdinna och vilket fantastiskt ställe hon och Pelle Prins har skapat åt sig. Ljuvligt!



Vi började med att bara njuta av platsen vi befann oss på, och tog den vanliga babbelrundan kring hur året varit både privat och jobbmässigt. Det finns en del likheter jobbmässigt kan man väl kort sammanfatta det som.


Så många vackra inredningsdetaljer fanns det i trollprinshemmet. Jag tror jag fotograferade varenda vrå!



Gäststugan! =) Här sov jag i fören, och vaknade av live-twitter från svalorna som älskade att sitta på båten.

Vi var på husvisning, eftersom det byggs fler "lägenheter" vid Laxhall - så letar ni ett trevligt boende ska ni passa på!

Utsikten som en panoramabild från "takterassbalkongen". 

Sicka brudar!!!

Här är rad två på g! 

Utsikten från båten =)

Pelle Prins bjöd på jordgubbar! 

Vi gick en helt ljuvlig långpromenad över delar av Torsö. Vilken natur! 

Vi besökte Norrqvarn, Töreboda, Lyrestad m.m. och givetvis var det loppisar som stod högst på vill-gå-på-listan.

Nej, det var inte badväder - men solen sken så vi kunde ligga och jäsa lite. Och mina fötter fick doppa sig. 

Med dessa tjejer händer det alltid grejer. Sautering a la Camilla ser vi fram emot att få en chans till att vara med om... Och att diskutera "Bonde söker fru" blev väääädigt roligt. Finns ett filmklipp... som inte kommer att visas här men som är roligt att ha dokumenterat! =)

Favorit i repris! Även i år fick Mooi ett besök av oss. Denna gång var Prillan med - och hon fyndade bland annat en fin korg till sitt olivträd. Jag spanade länge på väskan och plånboken som jag gillade massor. Men eftersom de tillsammans kostade närmare tusenlappen så beslutade jag mig för att inte handla dem. 

Nästa år gör jag ett nytt försök att ha hand om sommarkursen. Siktet är inställt på kust, saltvatten och förstås loppisar. =)

Inga kommentarer: