torsdag 25 juni 2015

3 platser jag trivs på

Finns många platser jag trivs på, och här beror det ju lite på hur man tänker. Jag kan ju välja att skriva hemma - och då definera konkreta platser som jag trivs på. Men det blir alldeles för svårt, så jag väljer att beskriva platser på ett mer öppet sätt.

1. Vatten - platser vid vatten trivs jag på. Har alltid gjort. När jag var liten fanns det en plats vid en bäck som jag gärna gick till och satt där och läste, målade, sjöng osv. Det är rogivande med vatten som porlar, vågor som slår mot stranden... Det är frigörande med stormiga vatten (så länge jag slipper vara i en båt ovanpå dessa vågor..) ;-)



2. Skogen - att befinna mig nära skogen och naturen är viktigt för mig. Att ha en trädgård också. Då trivs jag.


3. Bibliotek - böcker trivs jag med. Doften i bibliotek är det nåt särskilt med.


Inga kommentarer: