lördag 2 maj 2015

Surar ihop lite...

Har suttit och letat fest och skolavslutningskläder och surar ihop lite. Det finns ju inget som passar! Och jag veeet att det är mitt eget fel. Hade jag haft storlek 38-40 hade problemet inte funnits. Nu har jag inte det utan 50-52. Och visst finns det i min storlek - men det ska ju passa min modell också. En del ser man ut som ett tält i. En del sitter för tajt så man ser ut som... hm... ja, jag vet inte vad jag ska jämföra med, men det kommer i alla fall att puta ut på en himla massa ställen.
Maxiklänningar är ju inne - hellånga snygga saker. Men de kräver långa snygga ben. Jag kommer se ut som en pygmé i en sån. Förmodligen släpar klänningen t.o.m. i marken.
Korta klänningar ska jag ha, men då vill man ju helst ha snygga ben och inte mina ben.
Kortärmat eller utan ärm - det vill inte mina armar ha.
Axelbandslöst är snyggt. Men hur ska jag hålla uppe mina boobs med en axelbandslös bh? Tro mig - jag har försökt. Det går sådär...

Jag har nu kollat Gudrun Sjödén, H&M, Lindex, Haléns, La Redoute, Bonprix, Evans, Cellbes, Tradera och några till utan resultat. Nu ger jag upp.
Alternativet är att trycka i sig i en sån där trycka-ihop-sak som gär att man knappt kan sitta ordentligt och än mindre andas. Det kan absolut funka nån gång sådär ibland - men man vill ju gärna gå på fest i nåt som känns ledigt och bekvämt också.

Jag önskar att jag kunde bära kurvorna med stolthet som Beth Ditto - eller Gemma Collins. De skiter i vad andra tycker. Jag tycker de är jättevackra, snygga och sexiga. Problemet för mig är inte att jag bryr mig om vad andra tycker. Jag bryr mig om vad jag själv tycker. Skulle jag ta på mig någon av dessa tajta klänningar skulle jag inte kunna tänka på nåt annat än att dra in magen och se till så inget putar ut. För jag själv tycker inte att jag ser klok ut om jag har på mig nåt sånt och magen är gravidstor liksom...




En sån här klänning blir det tält av. Men den är jättesnygg! Fast inte på mig =)


Det finns bara en sak att göra - upp till kamp emot kilona. Igen. Och till nästa års skolavslutning kanske jag kan hitta nåt i storlek 48? Jag vill ju också känna mig snygg!


Inga kommentarer: