tisdag 8 juli 2014

Födelsedagsbrunch i maj

När jag fyllde år i februari fanns ingen tid till firande. Inte heller i april när M fyllde år. Istället fick vi ha firande i början av maj. Det blev en födelsedagsbrunch! Jag kommer aldrig att ordna brunch för så många någon mer gång. I alla fall inte i vårt lilla kök. För som vanligt tänker jag inte längre än näsan räcker utan kommer på en idé om att det är kul att ha brunch och så bestämmer jag mig för att göra det. Köttbullar och annat som gick att förbereda flera dagar innan hade jag fixat med - men det var ju väääldigt mycket som skulle göras klart samtidigt. Och många saker som ska vara varma samtidigt eller hållas kallt samtidigt.
Nåja, det blev bra - och trevligt till slut. =)

På brunchen fanns det:
kokt ägg
äggröra
pannkakor
bär
olika sorters frallor och bröd
kex
potkäs
olika pålägg
smör
köttbullar (vildsvin/älg)
prinskorv
bacon
yoghurt
flingor
musli
våfflor
grädde
sylt
juice
pizzabullar
vaniljrutor
lyxkladdkaka

Jag tror att det fanns fler saker som jag glömt bort... =)
Dessutom hade jag gjort rabarberkräm som jag glömde bort att ta fram...

Om ni hör mig föreslå brunch någon mer gång kan ni väl i alla fall tipsa mig om att hyra församlingshemmets stora kök eller nåt? ;-)









Inga kommentarer: