fredag 30 maj 2014

VG

Det är mycket som händer nu, och jag försöker att inte bli frustrerad över att jag inte hinner blogga om det. Men innerst inne blir jag det, för jag VILL blogga. Inte för att jag MÅSTE. Utan för att jag VILL! Men bloggen kan liksom inte bli prioriterad tyvärr.
Idag fick vi veta hur det gått på engelskakursen gällande den uppsats vi skrev. VG. SÅÅÅÅÅ himla gött. Det är ju bara en liten fjuttig engelskakurs jag gått, men det har varit ett riktigt påhäng under hela året. Den har också känts extremt viktig eftersom vi behöver fler engelskalärare bland de yngre åldrarna i kommunen.
Att få avsluta året med ett VG i muntliga delen och ett VG på den skriftliga är bara så himla skönt så det finns inte!!! Särskilt eftersom jag hade en del bekymmer med att få G på den muntliga delen i höstas. Så enkelt som jag trodde att det skulle bli blev det inte. Det ställs inte mindre krav på engelskalärarna för de yngre barnen. Snarare är det extra viktigt att man då låter dem höra bra uttal och ordföljd då. Men nu är jag KLAR! De flesta i min studiegrupp ska fortsätta till hösten och plugga engelska för år 4-6. Det ska INTE jag göra.
Jag orkar inte helt enkelt. Det hade ju varit bra annars, men det är ingen bra idé att plugga samtidigt som man jobbar 100%. Och har en aktiv fritid.

Men nu ska jag FIRA!!!


Inga kommentarer: