tisdag 15 april 2014

Mera tårta!

Jag har nog aldrig tagit en så lång bloggpaus som nu... men det är så i tider av "mycket" som man säger.
Bloggen är icke prio 1.
Inte 2, 3, 4 eller 5 heller. Även om jag helst skulle vilja blogga varje dag.
Men det där med att prioritera sin tid är ett måste. Jag måste plugga och jobba och fixa med fotbollsgrejer m.m.

Tårtor till nära och kära är det högre prio på. Till exempel denna till min sportintresserade far som fyllde 75 i början av april.
Han såg faktiskt alla sporter som var representerade. Jag blev riktigt nöjd med den! Inuti är det ett lager med hallon som rörts ihop med lite socker, ett lager med vaniljkräm med päronbitar och ett lager med hallonkesella. Den blir inte så söt då, och det är bra, för marsipanen är ju väldigt söt.









Inga kommentarer: