söndag 16 mars 2014

Det är inte lätt att vara jag...

...åtminstone inte när jag drömmer.
I natt drömde jag en låååång dröm där jag, som ansvarig anordnare av dagens fotbollscup, helt enkelt bara sket i att gå upp på morgonen och lät min M och Mallan åka själva. Oklart varför. De fick ljuga ihop nån anledning til att jag inte kom stackarna... Istället låg jag alltså kvar i sängen och bara inte ville göra nåt alls. Sedan började ångesten krypa på mig... Vad ska de andra säga? Nu sätter jag ju alla på pottkanten när jag inte dyker upp. Jag skulle ju sitta i sekretariatet osv.

Alltså vaknar jag vid 06.00 med ont i magen av ångest och hjärtklappning. Bara för att konstatera att - aaahhh det ÄR söndag idag och fotbollscupen ärIDAG den har inte VARIT och jag har INTE struntat i den.
Så fick jag ägna en kvart åt att komma ner i puls och försöka bli av med ångestklumpen i magen.

Suck säger jag bara. Min hjärna är omöjlig att förstå sig på.

Men nu gör vi oss i alla fall i ordning för en fotbollscup för tjejer i Sparbankshallen i Tidaholm. Välkomna mellan 10-15! Kiosk med fotbollskorv och annat smått och gott finnes!


Inga kommentarer: