söndag 26 januari 2014

På hjärnan...

Har börjat Zumba, och det är ju fantastiskt kul, energigivande och mentalt avkopplande. Vann ju ett 20-kort för två år sedan - och tur för mig att dte inte finns nåt bäst före datum på de korten... Så nu ska det utnyttjas! En låt som fastnat på hjärnan fullständigt är Timber - den ger energi!



Dansade ju mycket linedance förr. Men nåt har hänt, för min hjärna orkar inte med den nivå jag egentligen vill dansa på. Nybörjarnivå funkar säkert, men det är inte där jag vill vara. Jag vet att hjärnan funkar sämre vid stress, och ja, jag försöker coola ner mig. Att dansa zumba är ett sätt att slappna av, och där härmar man bara. Jag tror att det som gör linedancen svår är att jag inte orkar ha så mycket i huvudet som ska kommas ihåg. Jag hoppas kunna börja igen dock. För det är himla kul!!!

Inga kommentarer: