fredag 10 januari 2014

Nervöst


Fick ett brev i lådan idag som gjorde mig mycket nervös...
Eftersom jag fick komplettera min muntliga tenta så visste jag ju att det hängde på en skör tråd. När jag sedan fick upp första pappret och såg vad min examinator skrivit så kändes det inte bättre. "Largely missing /z/ - extra exercises given".

Men... det visade sig att det hade gått bra! Jag låg på nivå 3 på alla delarna, och för att bli godkänd var man tvungen att ha minst 2a i varje del. Sååå skönt! Mycket tacksam att jag fick möjlighet att komplettera.
Hur jag ska få ordning på de där /z/ vete f-n... Mina elever kommer förmodligen inte bli bra på det heller under sina tre första år i skolan. Låt oss hoppas att de får bättre lärare i 4:an och uppåt!

Hur hade det då gått på den skriftliga tentan? 
Det började drälla in mail från mina kurskamrater om att de blivit godkända och skulle fira, men att någon hört att i någon av de andra klasserna i samma kurs så hade 19 av 25 fått tenta om. Bah... Resultatet fanns på vår plattform, och jag tog mod till mig och gick in för att kolla. G på muntliga tentan och VG på den skriftliga. Bara 6 fel! Jag tror att ett helt ton stenar föll från axlarna ner i marken då. Glädjetårar föll också. Jag var mycket orolig för att behöva göra omtentan. Just nu känns det inte som att jag hade orkat. 
Nu blir det till att fokusera på nästa delkurs som innebär en hel del läsande av skönlitteratur. Det låter roligare än grammatik. Om det är svårare eller ej återstår att se.





Inga kommentarer: