lördag 14 december 2013

Idag är en dag

Idag var upp tidigt för att dra iväg mot Hjo för att hjälpa till med Pingisligan som BAIK anordnade. Jag som inte fattar nåt om sånt där med pool-spel, cup-spel, turneringar osv. har fått en bra lektion idag genom att sitta i sekretariatet. Och nej, inga större fel begicks faktiskt. Inga små heller egentligen.
Det var roligt att se alla duktiga ungdomar!
Mallan vann sina två första matcher, och spelade sedan två riktigt jämna matcher varav den sista var en kvartsfinal i A-slutspel (sånt där var grekiska för mig innan dagens träning) och då blev hon utslagen. Hon är nöjd ändå, och det ska hon vara. Hon utvecklas hela tiden!


Sedan blev det en snabbis hem för att umgås med Millan en stund och därefter drog jag och M till Skövde för att hämta hem mamma. Pappa mår sämre igen och behövde få lite läkarvård. Kryarkramar!

Själv laddar jag nu för en tredje advent med engelskapluggande, tvätt, städ och kanske pingisträning. En eventuell granleverans ska också ske, för i morse jagade M julgran till mig och till mamma och pappa. Julgranen och diverse "adventslampor" i fönstren är nog mina enda absoluta måsten under julen. Ju äldre jag blir, desto färre grejer plockar jag fram.

Nattinatti! <3 p="">


Inga kommentarer: