onsdag 25 december 2013

En slö juldag efter en lagom julafton

Idag har vi inte gjort särskilt mycket alls. Bara slappat. Var ju hemma ganska sent igår och sov länge idag. Då blir man slö!
Mallan fick hela Twilightboxen igår, så vi har nu tillsammans tittat igenom tre filmer. :-)

Dagen igår såg ut såhär;

Vi började dagen hemma hos mamma och pappa. God julmat och mys i soffan efteråt (eller snarare paltkoma kanske).

Syrran hade jobbat natt så hon intog horisontalläge i soffan tillsammans med hundarna.

Kalle Anka är ju ett måste på julafton - och den nya filmen Frost tyckte jag var höjdaren! Och tomteverksta´n såklart!

Pappis var trött men passade på att slumra under Kalle Anka så att han orkade med julklappsutdelningen.

En suddig bild på mamma och Millan. Tack goa mamma för all maten och myset! Och julklapparna!

På kvällen åkte vi till farbror S och firade jul där. Mera mat! 

Julklappsöppning - Mallan var helnöjd med alla julklappar! Det blir faktiskt lagom mycket julklappar hos oss, då vi under många år skurit ner på antalet inköp.

Julklappsspelet är roligt! Vi hade inhandlat paket för trehundra kronor var, olika många beroende på vem
som handlat... ;-) Det går ju att köpa många rullar eltejp för trehundra kronor... ;-) Vi fick med oss många mysiga saker hem, och mitt inköp av Irénes vantar, som hon skänkte till barncancerfonden, blev det mest åtråvärda paketet som alla "slogs" om. Så nu har Iréne fått beställning på fler... 

Kvällen avslutades med midnattsmässa i Fröjereds kyrka. Sara Strömberg bjöd på trumpet, piano och sång tillsammans med Assia. Vackert!

Kyrkan är extra vacker under julen! Stillhet och ro.

Vi blev bjudna på tyska små Milka-tomtar utav en tysk familj som besökte mässan. Supergoda och väääldigt gulliga!
Efter allt detta var klockan ungefär halv två i mitt liv och jag slappade en stund i soffan innan jag drog mig till sängen. Nöjd med en alldeles lagom julafton. Inte hysterisk och inte tråkig. Lagom.

Jag hoppas att ni också haft en riktigt god jul!

Inga kommentarer: