onsdag 6 november 2013

Frustrationslista...

Saker som gör mig frustrerad just nu:


  • att jobbet tar så mycket tid. Känner mig aldrig ledig.
  • att jag suttit och skrivit ett omdöme för en elev och sedan händer nåt med datorn och det är borta. Skriva om det igen...
  • att vuxna tycker att barn beter sig illa på nätet, men de är inte bättre själva. Borde gå en kurs i "netikett". Alternativt börja som journalister på Se & hör eller liknande blaska. Faktiskt så bör man inte skriva allt man tänker och tycker. Det är i alla fall min åsikt.
  • att det inte finns mer tid på dygnet.
  • att min kropp bestämt sig för att jag som förut var nattuggla nu behöver minst åtta timmars sömn för att må gott. Åldern... Bah!
  • att man inte hinner reflektera över vad man gör längre. Eller är det åldern som påverkar här också? Tar det läääängre tid för min hjärna att reflektera nu när jag närmar mig 40???
  • att det finns så mycket jag borde göra...



Det faktum att mitt jobb har ändrat inriktning sedan jag började jobba för 13 år sedan gör att jag oftare och oftare funderar på att byta jobb.
I natt drömde jag till och med att jag jobbade i affär.

Fast... det är ju lärare jag vill vara. Men med rätt förutsättningar.


Nä, nu blir jag frustrerad på en sak till: att jag är så frustrerad...

Skulle tro att om jag kollade igenom alla mina blogginlägg från höstperioden okt-dec från 2008 och framåt så hittar man nog fler frustrerade inlägg. Så det kanske är som det brukar helt enkelt.


1 kommentar:

Marie sa...

Förstår precis ! Som lärare är man troligen lite av en idealist med höga krav både på sig själv och på andra och när det strular till sig så blir det så här. Frustrerad besvikelse och akut tidsnöd. Men jag skickar en cybernetisk bamsekram!

Ps. Jag drömde inte om affär. Jag ville köra långtradare.