söndag 1 september 2013

Stort och fint!

I tisdags fick jag vara med om något fantastiskt! Jag fick hälsa på en 24-timmar gammal (ung) bebis! Det är nåt väldigt mäktigt vid sådana tillfällen som gör att man blir alldeles tagen tycker jag. Varenda liten människa är helt fantastisk! Tänk att de där små söta bebisarna är resultatet av en, förhoppningsvis, skön stund och ett förenande av en mikroskopisk spermie och ett lika mikroskopiskt ägg. Det är faktiskt helt ofattbart. Något att förundras över!

Senast jag besökte någon på BB var nog på nyårsdagen 2004, och det var lika mäktigt det! Då hade en ängel förebådat födelsen (jo, det är sant! Bildbevis finns hemma hos den lyckliga familjen ;-)). Den här gången hade jag inte blivit förvånad om Darth Vader, R2D2, Luke Skywalker eller prinsessan Leia hade kommit och berättat om händelsen, men jag blev faktiskt uppringd kl 04.00 på morgonen och fick veta att det var på G. Sedan fick vi vänta tills kl 15.00 innan vi fick veta hur det gått. En helt fantastisk liten prinsessa var det som kommit till världen - och jag är så tacksam för att vi fick komma på bebisvisit så snabbt! Det är få förunnat! TACK! <3 p="">

Inga kommentarer: