lördag 14 september 2013

Sommaren som aldrig säjer nej...

Den här sommaren har svårt att säga farväl. Det gör mig ingenting. Att smyga in hösten är helt okej för mig, och idag har vi haft en fin dag. Jag förstår om sommaren har separationsångest. Inget konstigt alls!

Vi började morgonen med ett besök på återvinningen, för att sedan åka vidare till Falköpings sjukhus och besöka min pappa och min svärmor. Jag förstår att läkaren och sköterskorna som gick ronden undrade vilka vi var då vi först var hos pappa och när de kom till svärmor så var vi där också.

Att bli gammal kan vara besvärligt. Men att prata pingis med sin pappa och se honom lysa upp när han berättar om tävlingar han varit på är roligt.

Sedan var det dags att hälsa en ny fyrhjulad vän välkommen till familjen. Kära Toyota Auris - jag hoppas att du kommer att finnas med i familjen i många år och att du håller dig frisk och hälsosam.

Eftermiddagen tillbringade vi på en väldigt vacker plats där ett roligt födelsedagskalas utspelade sig. Så skulle man bo!

Ibland kan jag längta ihjäl mig efter en uppvuxen fruktträdgård...
Men det finns ju andra plus med min trädgård förstås.

Hur som helst - en fin dag!
Nu ska jag lägga mig och lyssna på "The book thief" på Storytel. It seems to be a very nice book - and the reader has a very british pronunciation! I listen to hear all the /z/-sounds...


Inga kommentarer: