onsdag 11 september 2013

Elfte september

Smakar på dagens datum. Elfte september. Ingen bra smak direkt. Anna Lindh. Tio år sedan.
World Trade Center och terrorattackerna. Tolv år sedan. Då skulle vi fira två kollegor - och ge dem en flygresa i present. Kändes sådär... Blev aldrig någon flygresa, utan istället åkte vi och spelade laserdome...
Elfte september är inte bara ett datum. Det är ett begrepp. Ungefär som 17 november var ett tag. Då var det en rejäl snöstorm 1995. Då ville jag hemskt gärna åka ner till Fröjered och mysa med min för tillfället hyfsat "nye" pojkvän. Det gick inte.
Han hade ingen ström så han pulsade i snön hem till sina föräldrar där han kunde få värme via deras vedspis och kamin. Dessutom fick han hjälpa till med ladugården där - det var liksom lite kaos kan man säga...
Jag och mamma gick och handlade och drog maten i en pulka. Sjukt mycket snö var det verkligen, fast det har det ju varit många gånger sedan dess utan sådana stormvindar. Jag mitt ego, satt sedan hemma och tyckte synd om mig själv för att jag inte kunde träffa M. Käre barn vad nykär man var - och totalt ego.
Sedan fick 17 november en annan smak 2002 när vi döpte Mallan. <3 p="">
Idag har varit en bra dag, trots att det historiskt är en dag med lite dålig eftersmak. Men framtiden kan ju vara fylld av en massa bra elfte septembrar. Låt oss hoppas det!

I morgon är en dag med betydligt bättre smak. Tårtsmak. Bebisdoft. Pysselprinsessfödelsedag! Lillfaddran fyller år! Hipp hipp HURRAAAA! =)

Idag började dagen med en rejäl dimma - kändes som att köra in i grädde ungefär. Men nu på kvällen var det fotbollsmatch och då var det riktigt fint, men lite kallt! =)

Mycket fotboll bli det... och pingis... Började träna pingis igår och det känns i kroppen idag kan man säga. SÅ KUL DET VAR! Men jag kör statyvarianten av bordtennis. Till jul hoppas jag ha tränat upp statyn något...

Min kära lilla bil sjunger på sista versen. Det har den kanske gjort ett tag, men nu är det högst aktuellt med en ny. Vi får se vad det blir...

Annars är det a lot of english right now... I´m studying - and for every minute I study I seem to be more insecure about how to say and write... Hopefully the chaos will end up in good kowledge before the oral exam and the written exam.


Inga kommentarer: