fredag 9 augusti 2013

Jobba på semestern?

Några semesterdagar kvar är det allt. Men en del har man ju ändå jobbat på semestern. Läst pedagogisk litteratur och tidningar, haft kontakt med föräldrar osv. Igår kickade jag igång med att se till att boka tåg och övernattning när jag ska till Karlstad för att gå Lärarlyftet i Engelska för 1-3. Ska bli kul!
Men...det läskiga är att när man börjar tänka jobb så går det så snabbt att få fram den där "räcker-inte-till-känslan" och stressen smyger sig på direkt. Tankarna är på 25 olika plan samtidigt.
Jag gillar ju mitt jobb och måste bli bättre på att ta en sak i taget och sortera bland alla "måsten". Jag måste också hitta andningshål - och för mig tror jag att motion är bästa sättet att rensa hjärnan på.

Igår tränade jag med tjejerna igen. Det var gött och svettigt! Gjorde tyvärr den mycket orutinerade grejen att ställa sig och skjuta på mål utan att ha värmt upp. Aj! Sträckte mig i ljumsken och sen var det ju kört att få till några bra skott resten av den kvällen. Men jogga gick bra. Vi körde 40 sek jogga - 20 sek gå fem gånger tror jag, och jag var med fyra av omgångarna. Alltså joggade jag (lååångsamt) 160 sekunder sammanlagt. Wow alltså! Maraton nästa! ;-)

I onsdags spelade de match mot IFK Hjo. Höstsäsongens första match och det blev 2-2! YES!!! Det var dom verkligen värda!!!

Mycket fotboll har det varit -  och är - denna vecka. Började med träningsläger lör-sön (där samarbete var det vi fokuserade på, vi tränade ingen fotboll), sedan träning måndag, match onsdag, träning torsdag och på söndag är det träningscup i Ekedalen. En rejäl start på säsongen med andra ord. =)


Inga kommentarer: