söndag 21 juli 2013

Vättern är bäst!!!


M är ingen människa som njuter av att bara ligga på en badstrand eller ligga i vattnet och plaska några längre stunder. Men idag fick vi med oss honom ändå, och då är man extra glad. Så mysigt att vara hela familjen på badutflykt.
Han och Millan myste på stranden, fast de var faktiskt i vattnet ett tag båda två, men inget dopp. 
Jag och Mallan var i vattnet mest. 18 grader i Vättern är helt okej! Vattnet är så rent och så är det sandbotten - ljuvligt! 






På kvällen blev det ett dopp i åna med grabbarna från Rör´t och deras mamma. Mysigt! Jag måste erkänna att vi ofrivilligt lyckades med nåt som jag tjatar på barnen om att de inte får göra. Vända badflotten. Jag var uppe på flotten, O och Mallan också. Klantigt av oss att vara på samma sida var det, men plötsligt lutar det mycket, Mallan kanar av, flotten välter, jag får den delvis i ryggen och O som höll i stegen höll på att få den över sig. Läskigt!!
Som tur var kom blåbärskungen och kunde hjälpa oss att vända tillbaka den. Vi kunde inte själva, för ingen av oss var särskilt sugen på att hoppa upp på den igen, utom O som gjorde tappra vändningsförsök. Men utan 100 kilo tant så var det svårt att få den att vilja välta. Usch. Jag har lovat att jag inte ska upp på den igen i sommar. Ska hålla mig i vattnet istället.


Inga kommentarer: