onsdag 17 juli 2013

Sommarkurs med HLK!

När jag gick på lärarhögskolan i Jönköping träffade jag ett gött gäng och som tur var bestämde vi oss för att ha fyra träffar per år, varav en sommarträff, även efter att vi tagit examen för att hålla kontakten. Numera har de träffarna krympt ihop till någon träff då och då när vi får till det, men sommarträffen är ett måste. Vi kalla den sommarkurs, för den ska innehålla något nytt att lära. I år fick vi komma till fina Camilla och hennes Klätta. Helt ljuvligt! Vi var i Grebbestad, Strömstad och ute på Kosteröarna. Vi fick lära oss mycket om Kosterhavet. TACK för en kanontrevlig träff!!!
Höjdpunkterna, förutom sällskapet, var för mig;
1. Alla skaldjursrätter som jag åt!
2. Tuulas magiska dagar
3. Kosters trädgårdar
4. Mata Torsken Tora
5. Geocaching
6. Sjögren i backens glassbullar (krämbullar), för det var precis de goa glassbullar som jag mindes! MUMS!

HLK förresten - när vi läste så betydde det Högskolan för Lärande och Kommunikation. Nu när vi arbetar betyder det Hellediga Lärares Klubb. =)



Fina Camilla! 

Inga kommentarer: