måndag 22 juli 2013

En injektion om dagen...

...är bra för att få bort magen. Får vi hoppas i alla fall.


Jag har fått en ny medicin för diabetiker. Den tar man precis som insulin, dvs som en spruta. Har haft det nu sedan 2 juli, och jag måste hurra för att jag inte känt av de vanliga biverkningarna särskilt mycket. Den påverkar så att om man ätit för mycket fett och kolhydrater så mår man illa, känner sig yr och får magras, Typ... Sedan hjälper den bukspottkörteln att bara jobba när den behöver istället för hela tiden. 
Att läsa biverkningarna var annars inte så kul. Risken för sköldkörtelcancer ökar om man har sköldkörtelproblem. Det har jag.
Jaha. Fast jag tänkte såhär: Risken att jag får hjärt/kärlsjukdomar är större. Så nu kör vi!

Har jag märkt någon skillnad än då? Ja, jag blir faktiskt mätt i tid. Jag kan inte äta så stora portioner, för jag känner mig mätt. Det är skönt, för jag har inte känt så förut. Jag har ätit och sedan har jag känt mig övermätt, men jag har aldrig blivit mätt i tid liksom.
Bara det borde ju göra att man blir lite mindre framöver. Fast givetvis är motionen nyckeln. Den är ett måste.

Inga kommentarer: