söndag 7 juli 2013

En bra dag att baka på?

Idag, eller förresten igår för klockan har passerat midnatt, så har jag tillbringat dagen i köket. Varmt, varmt, varmt! Det var ingen bra dag att baka på, men en nödvändig dag att baka på. I morgon, nej idag, stundar konfirmation och jag har min allra första konfa-tårta att göra. Jag brukar baka bottnar osv dagen före och lägga ihop fyllningarna så att det liksom drar till sig och blir lite saftigare. Så nu står den i kylen och väntar på att bli dekorerad. 

En sats tekakor har jag också bakat - till de däringa lyxlivsnissarna som ska flyta runt på Göta Kanal i veckan. Nepp, inget avis alls faktiskt. Inte ett dugg! ;-)
Men lite avundsjuka har ingen dött av vad jag vet!

Min första sats med flädersaft var också klar idag så den är nu upptappad på flaskor och fryst eller kyld. Den blev inte riktigt så syrlig som jag hoppats på/önskat, men god tyckte Mallan i alla fall.

Tvättat har jag också gjort. Fy fasiken vad jag har varit redig! Ibland går dagarna och man tycker inte att man gjort ett piss, men andra dagar får man mer gjort så det kanske jämnar ut sig i längden.

Just det - jag har fotograferat en välklädd yngling också. Kolla bara!



Inga kommentarer: