onsdag 5 juni 2013

Studentglädje

Jag kommer fortfarande ihåg hur glad jag var på min studentdag. Det var en riktigt riktigt varm dag. Solen sken, humöret var på topp. Champagnefrukosten intogs under blommande äppelträd, bibliotekshuset var fyllt av vita mössor som togs av och på, vi tågade ut och sjöng och skrålade hela tiden. På torget möttes man av alla man älskade - och tro det eller ej, men ifrån den dagen har jag faktiskt bildbevis på minst två kyssar från M! =)

Det är 5...eh...hm...fel...  låt oss säga många år sedan jag sprang ut...

Om man skulle göra en topp-10-lista över extra bra dagar i livet när lyckan flytit omkring i blodådrorna och fått kroppen att darra av en särskild sorts lyckopirr som gör att man bara ler hela tiden, så är studentdagen definitivt med. Högst står Mallans födelsedag förstås - vad annat kan slå det???

Idag har jag fotograferat en student - och på söndag ska hon fotograferas igen. Jag är inget orolig för de fotona. Hon är så himla vacker så man kan nog liksom inte misslyckas.


Inga kommentarer: