söndag 28 april 2013

Nu är det bara normal fotboll kvar...

...och med det menar jag alltså två träningar och en match per vecka. Det är normalt. Men de senaste tre helgerna har det varit cuper där hela familjen varit engagerad på olika sätt. KUL! Fast det blir skönt med lite mer lediga helger framöver.

På cuper träffar man massor med folk, och de flesta är oerhört trevliga. Man få se en massa bra matcher och anar att det finns talanger man kommer att få se som proffs sen. Kanske t.o.m. i landslaget. Det är häftigt - för de är verkligen riktigt duktiga.

Positivt är också att man tillbringar en massa tid utomhus, får lära sig en massa nya saker och fokusera på nåt annat än jobbet. Jag har ställt massor med frågor (stackars ni som får stå ut med dom) för jag ska ärligt erkänna att fotbollens regelbok och domartecken m.m. inte är nåt jag orkat sätta mig in i. Jag har liksom inte varit intresserad av dom bitarna. När jag själv spelade så var det ju bara spela man ville göra, och de viktigaste reglerna visste man förstås, men inte allt. Sedan var det ju en period när man mest kollade på fotboll...för att spana in spelarna. Hm... Hade man varit smart hade man passat på att lära sig mer om spelet då också kanske. =)

Jag konstaterat också under denna helg att jag inte lever i verkligheten. I min värld, om bollen kommer mot mig som är publik, så stannar jag den oavsett vilket lag det gagnar så att de snabbt kan spela vidare. Idag såg jag en föräldragrupp som totalt sket i att stanna bollen för att tiden skulle gå eftersom det var till fördel för deras söners lag. Till dom säger jag: BLÄ!!!

Till solen säger jag: TACK för att du finns! Du värmde gott en stund, men sedan blev det så kalla vindar så man inte kände hur strålarna värmde. Som resultat av detta har jag nu chilirött fejs som svider lite. Och det i sin tur leder väl vidare till en massa extra rynkor. Nåväl. Jag är rätt rynkig på hela kroppen så det lär väl varken göra till eller från antar jag.

Känner mig just nu som en valross i kroppen, vilket inte är en särskilt trevlig känsla, men jag orkar ändå inte riktigt ta tag i det. Har jobb som måste göras och vet egentligen väldigt väl att om jag gör ett motionspass först så är jag mer effektiv och jobbar bättre efteråt. Men istället blir jag sittande med jobbet bara.
Vete tusan hur jag ska hitta vad som triggar mig. Andra kan liksom tävla med varandra, slå vad, bestämma ett mål och sen köra. Det triggar mig inget alls. Tyvärr...
Men i morgon hinner jag äntligen vara med på fotbollsträning igen. GÖTT! Har längtat!!!

Inga kommentarer: