torsdag 28 mars 2013

Stilla veckan


Stilla veckan har detta år fått en ny innebörd. Magsjukan har drabbat familjen, och den tog M först - vilket inte hör till vanligheterna. Han brukar aldrig få magsjuka. Under våra 17 år ihop tror jag att han haft magsjuka en gång.
Så hela familjen har det nu gått igenom. Först M, sen jag och nu Mallan. Som tur är verkar det vara en variant som går fort över. Intensiv mag/tarmtömning under några timmar och sedan lite feber och sedan börjar livet komma tillbaka.

Ganska stillsamt har det varit. Vi har nästan isolerat oss, dock inte i början på veckan för jag trodde inte riktigt att det var magsjuka han fått min M. Så vi var och klippte oss, och jag hjälpte till att flytta svärmor. Jag hoppas verkligen att vi inte smittat någon. Enligt syrran är tydligen de nya rönen att man inte smittar förrän vid första kräkningen/diarrén. Och då borde folk gå säkra för det har brutit ut på natten för oss alla tre. (Varför gör det oftast det förresten - bryter ut på natten?)

Mallan hade tråkigt igår och fick gå på harjakt. Att hon ätit chokladhare syntes i badrummet i natt kan man säga. Och det har jag sanerat idag. Hon är inte sugen på chokladharar på ett tag.

Alla påskkärringar får vi lyckönska på resan till Blåkulla utan att kunna erbjuda nåt godis eller öppen dörr... för vi vill inte dela med oss av smittan.


Bilden är lånad från kollega.se där man även hittar lite tips på hur man ska äta efter att ha varit magsjuk.

1 kommentar:

Nybo-arna sa...

Mig smittade du/ni inte vid klippet :=)