måndag 25 mars 2013

Julen varar än till påska!

Idag ryker de sista julasakerna ner i källaren, så här har verkligen julen varat till påsk. En tomte som stod utanför i snö och is och frusit fast är nu upptinad och på källarsemester. Belysningen i köksfönstret, en båge med snöflingor och istappar, har också äntligen fått flytta ner. Den fick vara kvar eftersom det varit snö hela tiden och den inte var så julig.
Sedan skulle jag ju dra bort granris m.m. ur krukorna utomhus. Gick det? Nepp. Totalt fastfruset. Orkar jag hälla varmt vatten på dem så att det tinar? Nepp. Så det får väl vänta då.

M är hemma och sjuk, Mallan påskpysslar och jag tänkte mig på att måla lite ägg. DET är avkoppling för mig - att sitta och måla smått och pilligt.

Helgen var mysig och lugn, och jag har mycket foton att fixa med. Igår var jag på HLK-träff i Hjo. Träffade fina människor, åt god mat och tog en tur på Hem & Hobby.






Inga kommentarer: