torsdag 21 februari 2013

Tidsfördriv

Ibland har jag för mycket att göra. Och då gör jag helt andra saker som jag inte alls behöver göra. Bra va! Typ sånt här;


1. Tre namn jag lyssnar till: Sara, Sassi, Fnissi
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är bra på att tycka om
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag lätt ger upp
4. Detta är jag rädd för: Sjukdomar
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Kramar, reflektionstid, uppskattning
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: hjula, stå på händer, städa med glädje
7. Detta tycker jag om att göra: bara vara, blogga, fotografera, dansa, sjunga, spela
8. Detta vill jag göra just nu: Hm... det behåller jag för mig själv...
9. Bästa känslan: Att vara älskad och att älska - klyschigt men sant!
10. Värsta känslan: tomhet
11. Egenskap jag gärna vill att min partner har: Omtänksam,Rolig och sporttig
12. Är jag kär just nu? Alltid kär! :-)
13. Jag vill gifta mig: Jomenvisst... men det är inte livsviktigt.
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: åka på flybridge, lära mig spela gitarr, fotografera alla saker på min "vill-fotografera-lista"
15. Min käraste ägodel: Min Nikon D7000
16. Något jag vill ha i present: teleobjektiv, en "objektivmugg", växthus
17. Detta har jag på mig just nu: Nattlinne
18. Favoritkläder: Jeans och tunika
19. Favorit djur: Hund!
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Hm... SVÅRT! Beror helt på humör. Schlager och rock funkar dock nästan alltid
21. Favoritlåt just nu: Har aldrig bara en favoritlåt... Men en låt som jag går igång på just nu är: We got the world
22. Roligaste ämne i skolan: Foto
23. Tråkigaste ämne i skolan: 
24. En bok jag gillar: Fifty shades of Grey
25. En film jag älskar: Den gröna milen
26. Favorit tv-program? Så ska det låta
27. Favoritdoft: Här är det nog egentligen parfymdoft som menas, men jag tänker säga första-nyklippta-gräset-för året-doften
28. Detta äter jag gärna: Sånt som jag absolut inte ska äta
29. Dricker helst: kaffe
30. Favoritgodis: choklad, gelehjärtan, punschpraliner
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Frillesås, Wherever-with-Lilly, London
32. Färg på mina ögon: Grönbruna
33. Min längd:  165 cm
34. Jag tror på: kärleken!
35. Jag spelar: fotboll, tvärflöjt, några ackord på ukelele och några ackord på gitarr, och nästan inget på fiol
36. Person jag beundrar: Jag beundrar många människor, på olika sätt. Alla är bra på olika saker. Men jag har ingen kändis-idol liksom...
37. Så här bor jag: i en tegellänga på landet
38. Antal döda krukväxter i hemmet: 1
39. Det här tänder mig: Mr Grey ;-D, goda dofter
40. Det här gör mig avtänd: ogoda dofter
41. Favoritfärg: grön
42. Favoritcitat: 
43. En hemlighet jag vet: Sådana håller jag för mig själv
44. Bästa present jag fått: Min kamera!!! <3 strong="">
45. Senast köpta skiva: Eh... Spotify... Nej, men vi köpte ju faktiskt en skiva till M på alla hjärtans dag: Jill Johnsons "nya" samlingsCD
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: ögonen dårå...kanske...
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Resten ;-)
48. Udda förmåga/egenskap: Har nog ingen sådan förmåga...
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: en hund
50. Vad lyssnar du på just nu? tystnaden
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? till jobbet, sedan till vårdcentralen och därefter shopping med mammsen
52. Var är dina föräldrar födda? Lyrestad och Tidaholm
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? JL London Advent Calendar
54. Vilken är din favoritrestaurang? hm... har ingen, men gillar att slippa laga mat...
55. När badade du i en pool senast? i höstas
56. Har du varit med i någon skolpjäs? ja
57. Hur många barn vill du ha? 2
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? tysk techno
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Ja
60. Vad har du för TV-kanaler? För många
61. Har du åkt moped någon gång? Ja, men inte kört själv
62. Har du busringt någon gång? Ja
63. Har du fått felparkeringsböter? Nej
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Nepp. Inte min grej alls.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? "tänka,tänka,tänka..." Falköping? Nej...eh... vet faktiskt inte riktigt vilket som blir längst bort men tror att ett ställe i Polen ligger bra till...
66. Har du en egen trädgård? Ja
67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier? Family Guy är kul ibland...och INTE för barn! Annars är disneyfilmerna favoriter. Bland tecknade serier är det nog Elvis, Himlens änglar och Hälge.
68. Kan du alla orden i nationalsången? Ja
69. Badkar eller duschkabin? Bada är gött, men slöseri
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Rock of ages
71. Favoritpizza? Oj, har ingen...
72. Chips eller popcorn? popcorn
73. Vilken färg på läppstift använder du? Nåt åt det brunröda hållet
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Eh... nej... men den som gjorde denna enkät har nog gjort det...
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? HAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA!!!! :-D
76. Apelsin- eller äppeljuice? Apelsin
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Kollegorna - thaimat
78. Favoritchoklad? Chokladkaffebönor
79. När röstade du senast? Igår, på min årets julkort-tävling
80. När åt du en hemodlad tomat sist? I somras (fast den var tyvärr inte hemodlad av mig eftersom jag inte har nåt växthus...)
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Hm... ja, en som jag inte är stolt över... i skytte
82. Är du bra på matlagning? KASS
83. Klarar du att tanka själv?  Vet inte, men tror det
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv:n.  Ja. Aldrig mer.
85. Pepsi eller Coca Cola? Pepsi Max
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Ja, en kycklinggul städdräkt...
87. Vad var det senaste du handlade? Mjölk
88. Har du kräkts offentligt: Nej... tror inte det
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken: En kombo kanske? ;-)
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nja. Kanske inte kärlek direkt, men förälskelse Ja. Men jag har egentligen ingen aning. Jag faller för dom jag kastat många ögonkast på... ;-)
91. Har du ringt något betalnummer: Ja
92. Kan man vara vän med sitt ex: Ja, det kan man väl.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast: Min pappa
94. Hade du mycket hår som liten bebis: JA, SVART!
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar: Egeninpratat dravvel
96. Vad har du i din väska: Väska? Ja, du menar kameraväska. I den har jag kameratillbehör och mobilen. Kameran ligger dock sällan däri.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig: Läser en bok, spelar mobilspel
98. Vad är du tacksam för idag: För mina föräldrar, för mina vänner, för engagemang!
99. Var hittade du den här listan: hos http://aliiceknutsson.webblogg.se/
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Spelar väl ingen roll vad JAG vill - det är ju DOM som ska vilja! ;-)


1 kommentar:

Annelie Björk sa...

Mr Grey är tyvärr upptagen av mig!!!! Håll dig borta !