söndag 6 januari 2013

Förbryllad...

...och ledsen... Mallan fick pengar att shoppa på mellandagsrean för av sin kusin. Vi åkte dit, och målet var att hitta nåt som hon kunde ha på bröllopet vi ska på till helgen. Det var lite klurigt, men till slut hittade hon en jättefin tunika, vit-svart och rosa tunika i sånt där tunt tyg med ett innerlinne under. Hon köpte också en ros att ha i håret, och en fin väska i guld/silver. Och ett läppglans som såg ut som en portomonnä. Hon tog aldirg ur grejerna ur kassen eftersom de skulle vara fina till bröllopet. Vi städade på nyårsafton och då hängde jag kassen på vårt trappräcke (inomhus). Sen är det ingen som vet vart grejerna tagit vägen.
Kassen låg i ett hörn i vardagsrummet. Men inga grejer i. Vi har letat ÖVERALLT känns det som - men uppenbarligen har vi inte det för då borde vi ha hittat dem. Hm...
Så tråkigt! Så världsligt, men så tråkigt. Hon var så nöjd med den tunikan och med väskan.
Vart, vart, vart???

Någon som varit hemma hos oss som sett nåt av sakerna och kan tipsa oss om vart de låg? ;-) Jag håller på att bli galen av att fundera... Och NÄR ska vi hinna köpa nåt nytt???

Hm... en massa fula ord skulle vilja bubbla upp, men jag väljer väl att hålla dem för mig själv. =)

I morgon är det jobb igen då...



3 kommentarer:

Maria sa...

Känner sannerligen igen det där.
Jag letade också hejdlöst efter kasse här om dagen som jag verkligen behövde men den var puts väck.
Dagen efter hänger den mitt framför ögonen på mig, på en krok i hallen, bredvid en jacka. Just där jag INTE leta.
Kika där ska du se... :)

Fnissi sa...

=) Det gäller att hitta alla de där bra ställen som man kan gömma saker på! =)

Annelie Björk sa...

Det hände här också för mer än ett år sedan, fast det var bara två nya linnen till Emmelie! Dom har fortfarande inte kommit fram...