lördag 22 september 2012

Veckans vecka...

På gymnasiet hade vi någon sån där ploj som kallades veckans vecka... Tänkte att eftersom det gått mååånga dagar sedan uppdatering så jag uppdaterar er väl med en Veckans vecka:

Veckans bästa: Våra Fröjeredstjejer vann den sista matchen för säsongen - vilket betyder att de vunnit ALLA matcherna i höst! Så himla kul!!! Det är en fröjd att se dem spela FOTBOLL! Nu är det inte bara sparka boll som gäller, utan de läser spelat, placerar sig rätt, passar osv.

Veckans sämsta: Var i Vänersborg och utbildade lärare i NO/Teknik. Fick då veta att de är först i Sverige att testa stämpelklocka på lärare. Hade ju varit bra om det verkligen visat hur mycket man jobbar och gett möjlighet att plocka ut den tiden i efterhand, men det verkade inte fungera på det viset alls. Var bara ett himla stressande att stämpla in och stämpla ut på raster osv. Ibland kan man faktiskt inte ha rast som lärare. Om det blir ett bråk på en rast så att man behöver prata med sina elever kan man inte säga "jag har rast" eller "ta det med nån annan".



Veckans roligaste: Träna fotboll med goa tjejer i måndags. Önskar jag vore 12 igen...

Veckans tråkigaste: Amlodipin Accord, Enalapril actavis, Levaxin - bra att det finns... men usch så tråkigt att behöva...

Veckans känsla: TRÖTT! Är trött hela himla tiden. Finns nog både kroppsliga och själsliga anledningar till det, men är lika tråkigt i alla fall. :-(

Veckans bild: Det måste bli den här bilden på en söt kisse. Har inte tagit den denna veckan, men har redigerat den under dagarna som gått.



Veckans pryl: Det måste bli min nya Hercules från OBH Nordica. Ska bli roligt att lära känna honom bättre! =)



Veckans godaste: Italienska köttbullar i tomatsås

Veckans äckligaste: Torsdagens köttbullar...

Veckans snyggaste: Jag är omgiven av en massa snygga människor. Snyggheten sitter inte bara på utsidan, utan växer mest fram från insidan liksom. Ska jag välja bland kändisar så tror jag Mr Bagge ligger bra till... =)

Veckans fulaste: Fotbollsföräldrar som måste klanka ner på andra lag för att lyfta sina egna barn...

Veckans film: The beaver

Veckans TV: Har knappt hunnit titta på TV, men Kalle Moreaus program och körslaget har jag nu hunnit se!

Veckans bok: Torka inte tårar utan handskar, av Gardell. Så himla bra! Så väldigt tragiskt!

Veckans låtar:




Veckans resmål: Vänersborg... Vackert läge vid vattnet. Men bäst var resan dit och hem - tack för sällskapet!

Veckans pyssel: Rosor av lönnlöv! Blev himla läckert. Tack Patricia för påminnelsen om det pysslet!



Veckans naglar: Röda med vita prickar!


Inga kommentarer: