tisdag 4 september 2012

Intresserad av EN sak?

Tänk vad mycket enklare liv jag skulle leva om jag var intresserad av bara EN sak. Bara ha ETT intresse.
Då skulle man slippa ha så många saker som man ville göra.
Man kunde t.ex. bara vara intresserad av att måla - och då var det det man ville göra all ledig tid.

Istället har jag följande saker som slåss om utrymmet på den lediga tiden:

Linedance
Måla/teckna
Pyssla (virka, göra kort, göra smycken, lera och MYCKET mer)
dekorera tårtor
Sjunga och spela
Spåra med hund
Motionera
Baka
Trädgårdspyssla
Mallans sporter
Fotografera
Jaga
Läsa
Filosofera
Blogga
Redigera foton

Jag har säkert glömt nåt ändå... Och dessutom vill man hinna med familj och vänner.

I mitt fall är risken att jag inte får nåt gjort bara för att det finns så många saker som vill göras.




Inga kommentarer: