lördag 21 april 2012

Fotbollsmorsa

Jag har nu blivit en äkta fotbollsmorsa, för idag har jag stått i kiosken under Sandbacken cup. Det var roligt, jag hade mycket trevligt sällskap. Jag lärde mig en massa nytt också - t.ex. att Pepsi finns i olika smaker. ;-)
Men vad man främst lär sig under sådana där arrangemang är att värdesätta eldsjälarnas arbete. De där som fixar allt så att vi andra som hjälper till bara kan finnas där och utföra ett arbete. Man inser all planering som ligger bakom, alla inköp, organiserande osv. 










Det är lugnt - är tränarens vanligaste fras. Det ordnar sig, är hans näst vanligaste. Jag hade förmodligen skrikit i falsett i samma situation, när det visar sig att vi skulle grilla korven också... inte bara vara i kiosken. Men det ordnade sig...tack vare en av byns eldisar. Så han hade ju rätt. Som oftast...  Undrar om man kan lära sig att vara mer sån? Jag skulle verkligen vilja det. Istället för att se alla hinder och alla problem som KAN dyka upp, så vill jag kunna känna: Det ordnar sig. Det är lugnt. 

Någon gång kanske jag också blir så klok. Men chansen är ungefär lika liten som ett vallmofrö.

TACK alla som på något sätt varit involverade i Sandbacken cup! Skjutsat dit barn, fixat och grejat och ordnat.... 

Hur det gick för tjejerna? Jag hann tyvärr inte se deras matcher , men de vann två matcher och förlorade en. HÄÄÄRLIGT!!! Heja heja! Nu har det vänt!

Mina ben var som stockar när vi kom hem - så kvällen avslutades med 3 km motion för att få igågn cirkulationen i kroppen. Det var så gött! Men nu är jag så trött så ögonen går i kors. Ska nog lägga mig...

Mallan har en kompis som sover över... och det låter inifrån hennes rum... Får nog ta en kik... Man kan tycka att de borde vara tröttare än mig? ;-)

Inga kommentarer: