söndag 19 februari 2012

Schlager, schlager...

Förra helgen inledde vi sportlovet med att kika på melodifestivalen hos kompisarna i Sprucebay. Mycket mysigt!!! De hade gjort om i sitt kök, det blev himla fint. Hittade bl.a. den här fina väggtexten där:



Vad tyckte jag då om den veckans festivalbidrag? Tja... än så länge är ingen låt min stora favorit. 

Ulrik Munther - var inte så muntert. Kommer säkert att bli en låt som växer med antalet lyssningar, men ingen vinnarlåt.

Top Cats - jag GILLAR rockabilly - och jag gillar det Top Cats gjort tidigare. Men när man inte hör vad han sjunger i verserna...då förlorar de poäng...

Sonja Aldén - kommer spelas på mängder av begravningar, och i P4. En typisk Aldénare. Fin, men ingen som fastnar direkt.

Andreas Lundstedt - Njae... Tyvärr... Jag kommer inte ens ihåg hur den gick... Aldrig, aldrig den här...

Timoteij - efter att ha suttit och hört sambons kärleksförklaringar till Elina i Timoteij flera gånger under bidragets framförande är jag rädd att svartsjukans grepp om min strupe fick mig att inte gilla låten lika mycket. =) Kommer faktiskt ihåg refrängen på den, men tyckte inte alls att den var lika stark som deras "Kom".

David Lindgren - go låt med fart. Tyckte dock att han var lite sur i tonerna emellanåt. Den kommer bli perfekt på skiva! =) Dansa till den vill jag göra i sommar!

Mimi Oh - refärngen har satt sig. Tyvärr. Sån där lågstadiepop som man kommer att nynna på hela våren förmodligen.

Thomas di Leva - gillar honom vanligtvis Men kommer inte ens ihåg hur den gick. Tyckte inte att den gav något djupare intryck. Men hans texter brukar vara bra-  så jag hoppas att den växer när jag lyssnar på cd:n sen... 

Det blev en jämn kamp i Coops festivalspel - Jag gick dock segrande ur den veckans deltävling, med 7 poäng. M hade 5 p och Mallan 6 p. Så M:s försprång från första veckan var vi ikapp!

Fick också träffa mannen med storfoten... Bruten fotled är inget man önskar någon... Usch! Foten fick också lyssna på schlager, men det var ingen låt som lyckades få den att mirakulöst bli frisk.



Igår då - då var det dags igen. Denna gång satt vi hemma i soffan tillsammans med goda grannar. 

Youngblood - gillade tjejerna. Påminde lite om "Manboy" tyckte jag. Inte så imponerad. Men jag hade förmodligen också gillat den om jag var 10. =)

Maria Ben Hajji - Lite lam låt från Julia Roberts look-a-like. Lite svajig i starten, men hon hade ju rejäla röstresurser visade det sig mot slutet. Snyggt med alla ljusen på scenen, men det hjälpte inte. Den fastnade inte.

Mattias Andréasson - skön och lita oväntad låt av honom. Ingen vinnarlåt, men den kommer jag säkert gnola på i vår.

Love Generation - Häftig utstyrsel! Krävs sjukt snygga ben för att kunna bära upp en sån dräkt. Jag och grannen konstaterar att vårt lårdaller inte skulle göra sig i en sån dräkt. ;-)
Låten då? Njae... 

Carolina W.P - Sjunger sjukt snygga Kentlåtar - men det här gav inte mersmaken jag hade hoppats på... Men - den kan också växa efter antalet gånger jag lyssnat.

Andreas Johnson - kändes som en typisk låt från honom. Inte alls så dum, men inte heller någon WOW.

Molly Sandén - snygg röst, snygg onepiece i läder, snygg låt. Kan funka. Fast vinner inte.

Björn Ranelid - Tänk om det inte hade varit en massa snack emellan... för refrängen är ju klockren. Men - annorlunda är den, och det kan ju vara kul. Man kan ju inte låta bli att undra hur mycket morätter Björnen stoppar i sig.  Eller kanske Maxosol från hälsokost?

I Coops festivalspel drog jag det längsta strået. Jag fick 6 p, M fick 5 och Mallan 2. Nu leder jag totalt med två poäng. =)

Bara en deltävling kvar - och den kan minsann bli intressant!!!

Inga kommentarer: