onsdag 29 februari 2012

Finfin födelsedag!

Igår hade jag en fantastisk dag på alla sätt och vis. Det var dagen som inträffade 35 år efter att jag skurits ur min mammas mage. 35 år efter dagen då kirurgen skar mig i örat när han skulle plocka ut mig. ;-)


Jag väcktes av Mallan på morgonen och dränktes i pyssel och teckningar. Hon hade bl.a. gjort en tavla med en "snigelvärld" med en massa detaljer ritade, vilket påminner mycket om hur min kusin och min lillasyster tecknade när de var små. Jag fattar inte hur man kan rita så.... och dessutom med VÄNSTER hand!
På jobbet blev jag överfallen av kramar från barn i alla storlekar (alltså - när t.o.m. killar i sexan kommer och kramar om en - DÅ känner man sig överraskat GLAD i själ och hjärta!) Sedan blev jag överraskad när jag gick in i klassrummet som var helt tyst och tomt... Tills alla barn hoppade fram och skrek GRATTIS! 
Att öppna sin facebooksida och hitta över 300 hälsningar från nära och kära, släkt och bekanta - det gör mig alldeles rörd. Jag fällde en del tårar av tacksamhet igår kan jag säga. Låter löjligt kanske, men bara tanken på att någon annan har ägnat mig en tanke under dagen gör mig glad.

Kollegor grattade, även sådana jag inte träffar så ofta, och när jag kom hem fick jag en jättefin orkidé från två godingar (eller egentligen tre) som hade åkt extra för att ge mig denna present. TACK!!!

När jag kom hem fick jag present av Mallan och M! Och vilken present sen.... Ni vet ju att jag länge trånat efter en ny kamera. Så jag bestämde mig för att bara önska mig bidrag till detta i födelsedagspresent. Och så skulle jag förstås spara undan så mycket jag kunde varje månad. Jag räknade med att jag nog skulle kunna ha en ny kamera i slutet på 2012. 
MEN... nu fick jag av M och Mallan ett STORT bidrag till min nya kamera. Nu kan den vara min redan till sommaren! =) Jag är så GLAAAAAD!!! TACK TACK TACK snälla M! Ibland älskar jag honom så mycket att det gör ont.
Nej, tro nu inte att det är för att han köper saker till mig, för det är det inte - utan för att han ofta agerar väldigt osjälviskt och vill så väl. <3 <3 <3

Nikon har haft lite problem pga av översvämningarna i Japan, så just nu är det lite svårt att få tag i just det märket. Men jag kan vänta! =)
Den här kameran är det:


Enda smolket i bägaren igår var väl det brev jag fick av min läkare. Proverna jag tog i fredags visade att mina blodsockervärden fortsatt att stiga. Så nu har jag diabetes. Förmodligen därför blodtrycket skjutit i höjden ytterligare. Tråkigt... men inte helt oväntat. Jag kände mig mest som en avslagen öl en stund... men eftersom allting är relativt, så känns diabetes just nu inte så allvarligt - i jämförelse med mycket annat. Nej, tro nu inte att jag tar lätt på det, det gör jag INTE. Men jag orkar just nu inte tycka att det är någon stor grej. Jag har liksom levt med vetskapen om den risken i tio år, och haft den flåsande i nacken de senaste åren. Jag tar nya tag och får nu nya förutsättningar.

Nu har jag påbörjat mitt 36:e år!

1 kommentar:

fg sa...

Helvetes jävla skit diabetes! Men huvudsaken är att ha någon att älska(Och som köper kameror till en;)