söndag 15 januari 2012

Macarons


Macarons verkar vara det senaste inom bakning - och alla lovordar dessa gulliga bakverk. Jag har varit sugen på att testa att baka dem sedan Magulli lade ut receptet på sin blogg, och förra veckan passade det bra eftersom jag skulle fixa fredagsfikat till jobbet. De är söta att se på, och söta att äta. Och mina förväntningar var nog alldeles för höga, för jag tyckte nog inte att det var så upphetsande att äta dom... Men som sagt - roliga att göra och fina att titta på. =)



3 kommentarer:

Marie sa...

Jag kan hålla med dej Sara! Väldigt roliga att göra och otroligt söta att se på, men bara en ok kaka att äta;-) Det beror mycket på fyllningen, gjorde en mörk chokladkräm i en omgång och det var betydligt godare än den vita ybersöta chokladkrämen jag gjorde i en omgång!

Anonym sa...

Skulle inte du tänka på vikten ?

Fnissi sa...

Hej Anonym - hehe, jodå! Det är därför jag bakar åt alla andra! =) Åt ju inte allt själv ju! ;-)