söndag 29 januari 2012

Important!

I torsdags kväll var jag iväg på ett viktigt möte med mina hälsocoacher. Jag fick testa att bära mina 7 kilo som jag tappat hittills - och de vill jag INTE bära på igen! Man fattar ju inte vad man utsätter sin kropp för.
Jag blev väldigt peppad - tack för det! Och jag satte upp mål - både långsiktiga och på kort sikt. Första målet är att vara under 110 kg. Där är jag SNAAAART! =)
Nästa mål är att jag ska ner till 100 kg - och komma i mina favoritjeans.
Mitt långsiktiga mål är bl.a. att bli av med blodtrycksmediciner och slippa ligga på gränsen till diabetes.

Hur ska jag då göra?

Motionen är superviktig för mig - och jag ska ha minst 30 minuter rörelse varje dag, och tre gånger i veckan ska jag öka det till minst en timme. Dessutom har jag min älskade dans!!! Love it! Ger både energi och motion!
Jag använder mig av Herbalifes produkter och håller koll på vad jag får i mig, så att det både är tillräckligt med näring och lagom med kalorier. 

Dessutom har jag hjälp av appen Endomondo som håller ordning på motionen - ni kan kolla min motion under Viktigt-fliken här på bloggen. 
Dessutom använder jag appen Shape up för att hålla koll på kaloriintaget. =)


3 kommentarer:

maria sa...

jag hörde ett så bra gå-ner-i-vikt-tips häromveckan: man måste lyssna på den vikt man ligger på, på radion.
tror den här mannen körde en hel del bil o alltså lyssnar en hel del på radio. han ville gärna ner i 97 eller nåt sånt, för då hamnade han på sin favoritkanal, men så länge han var på 104 eller vad det nu var, måste han åka runt i skogarna o lyssna på finska o persiska nyheter o det tyckte han inte va kul. så då peppade han sig till att gå ner i vikt så han kunde lyssna på "bra radio" igen.
frågan är bara vad jag ska göra när det jag vill lyssna på ligger runt 106... ;)
men jag tyckte förslaget var gôrbra!
=)

J U L I A S fotoblogg sa...

Heja, Heja Sara! Det klarar du!! <3

Gridens sa...

Härligt Sara! Shape up är lysande tycker jag.Lycka till och bästa styrkekramarna kommer här!Kram! Kraam! Kraaaaaammmmmmmmmmmmm!