söndag 15 januari 2012

Idag, en lördag!

Vilken bra dag jag haft idag. Den började med spårläggning i kylig skog, fortsatte med sociala stunder i gött sällskap och sedan var det dags för hundarna att jobba. Roligast att se idag var Pan som gjorde debut som viltspårare. Han var mycket skeptisk - men löste uppgiften fint till slut. =)
Våra andra godingar hade lite bråttom idag, några t.om. så mycket att de fick hundföraren att flyga. =) Tyvärr fick jag det inte på kort... jag hann inte ens se det själv utan får helt enkelt lita på hans egen version.





När jag kom hem gick jag och Millan vår vanliga runda, och sedan degade vi ner oss inne. Just nu tittar vi (eller nej, snarkningarna jag hör nu bevisar att det bara är JAG som tittar...) på Countrygalan på SVT2. Gillar man all musik så är ju country inget undantag. I like!!!
Keith Urban, Rascal Flatts, Lady Antebellum, Taylor Swift osv. Bara bra! Det enda man önskar är att man själv stod där och sjöng (och gärna kunde spela gitarr oxå)... eller var en av de superläckra dansarna... eller åtminstone hade en dansant man här hemma som man kunde trycka sig mot till nån go låt. Hihi! It will not happen... 

Apropå dansanta män - så hade jag en intressant diskussion med en musiker idag, som bestämt hävdade att han absoluuut inte kunde dansa. Jag har så svårt att tro att musiker inte kan dansa. Det är ju "bara" att känna rytmen/takten... Och det kan ju en musiker, för annars är det ingen vidare musiker. Nej, jag hävdar bestämt att det har med vilja, motivation och träning att göra. Dansa är sååå kul - och även om jag ÄLSKAR linedance, så är det HIMLA GÖTT att dansa ihop med någon till en bra låt.

Ooohh, nu är det Lionel Richie... Hans låtar är definitivt myslåtar att dansa till! En bra dans kan ju vara minst lika bra som... eh... ja... ni vet! =)

Tanken slår mig just att en av de viktigaste anledningarna till att jag inte kommer att stå på en scen på countrygalan i Nashville är att alla kvinnliga sångerskor har glittriga fodral och skyhöga stilettklackar. Jag skulle nog hellre köra barfota och trasiga jeans... :-D

Nej, nu får jag lämna countryn och dra mig mot sängen, för i morgon bär det av mot Vara och en bordtennistävling där.

Inga kommentarer: