måndag 23 januari 2012

EFIT 22 januari 2012

Igår var det EFIT-dag, dvs. Ett foto i timmen. Det här är min dag:


Skön morgon ihop med en bok - "Kom och hälsa på mig om tusen år" av Bodil Malmsten. Det är så sällan man får till de där slapparmorgnarna numera, men nu blev det en i alla fall.

Tassar runt i mina älskade tofflor från Zätabe och plockar med de sista julsakerna. Tofflorna är sååå mysiga! Tar på mig dom när jag går upp på morgonen, saknar dom när jag är på jobbet och tar på mig dom direkt när jag kommer hem.
Vad gäller julsakerna konstaterar jag frustrerat att de inte får plats i det antal lådor de fick plats i före jul... Hm... Det måste vara IMC:s fel... ;-D

 Målar lite... Håller på med en huvudperson till en berättelse i skolan...

 
 Fotograferar och redigerar lite julkort, som ska vara med i min bloggtävling: Årtes julkort 2011.

Ledsen att jag måste göra er besvikna (eller lättade?) - men in i duschen får ni inte följa med. Mest pga av risken att få fuktskador på kameran förstås ;-D

 
 Skrapar rutor och startar bilen så att den hinner bli lite varm innan det är dags att hämta kollegan.

 
 Spanar in menyn på SAND i Skövde, och tro det eller ej - men jag är FÖRST färdig med min beställning. Ambivalenta jag gör ett bestämma-mig-snabbt-race... =)

Efterrätten kommer in. Halloncheesecake. Dock inte med så mycket hallonsmak. Jag hade nog velat ha en massa hallon till också - lite syrligt sådär. 

 
 Vi sitter på fjärde raden på Skövde stadsteater och kollar på Hairspray!!!

 Fortfarande på plats på teatern. Har spanat in några tidaholmare - och en "gammal" elev! STOLT i hjärtat av att se dom växa upp! <3

 
 På teatern - och imponeras av den proffsiga sången, vältajmade danser och en huvudrollsinnehavare som är på scenen i princip HELA tiden. Hur orkar hon?







Drar med mig kollegan till Coop för att köpa med mig mjölk hem. Hittar också lådor till julsakerna och två fina lyktor till trädgården.







 
 Åker hemåt i vinternatten. Nja, kväll är det väl, men det känns som natt. Sjunger på Big, blond and beautiful...

Avslutar dagen med ett blogginlägg om en bokmärkesängel. Sedan blir det natti natti för min del...

1 kommentar:

maria sa...

den där musikalen är jag lite avundsjuk på, tror jag hade njutit i bänkraden :)
men jag hade sett fram emot en duschbild! ;)