lördag 21 januari 2012

Där tog orken slut...

 
Idag drog vi iväg till Lidköping för att följa Mallan i en pingisturnering. Hon vann en del set och vann en match också! Kul! Det gäller att fokusera på det som är bra, samtidigt som man givetvis ska se vad man behöver utveckla mer också. Men det är svårt det där, och Mallan är lik mig - och behöver definitivt träna på att kunna ta emot negativ kritik utan att bryta ihop. Men forskning jag läst pekar på att man utvecklas mest om man får positiv coachning, t.ex. Three stars and a wish. Alltså tre bra saker och en önskan hela tiden. Inte bara önskningar. Inte bara bra saker.


När det gäller pingis har jag MASSOR att lära. Och det krävs nästan att man kan döma t.ex. eftersom föräldrar behövs som domare i matcherna.


Millan var med oss också, så jag och hon tog en långpromenad i Lidköping och passade på att leta efter geocache. Så hima lycklig man kan bli av att hitta en cache. Och så himla ledsamt och irriterande det är när man INTE hittar dom. :-( Tre misslyckade försök blev det idag - men de gjorde att jag fick veta mer om Lidköpings historia och se vackra platser. =)

När vi kom hem drog övriga familjen iväg på fotbollsträning, något jag inte vågar just nu pga ett knä som gnäller lite. Promenaden idag räckte tillräckligt för knäet. Tror det beror på att jag halkat omkring när jag varit ute och gått. Kanske felbelastat eller sträckt eller så...

Jag var istället hemma och började städa ut julen. Alla julsaker samlades på ett ställe på övervåningen. Granen (SNYFT!) kläddes av och bars ut. Barren dammsögs upp. Gardiner togs ner.
Men sedan skulle julsakerna ner i lådor, som ska bäras ner i källaren... och då kom det första hindret - för det SNÖAR väldigt mycket och då blir ju alla lådor nersnöade... så det får vänta.
Sedan kom jag till fönstret i köket, och då kom det andra hindret. Jag VILL inte ta bort min fina båge... och därför inte heller gardinerna. Så det får vara kvar liiiiite till.

Så nu sitter jag här...i soffan, med datorn i knäet och en varm hund bredvid mig. Mallan sover hos en kompis nästgårds, och M sitter och gruvar sig över snökörning.

Inga kommentarer: