torsdag 1 december 2011

Sammanfattning av viktiga händelser idag

1 december


Lyssnat på radions julkalender: Allt du önskar
Den verkar bra, och tar upp sånt som som dagens barn omges av. Kan nog bli en riktigt bra kalender. Synd att många struntar i radiokalendern. Numera är det ju supersmidigt att lyssna via mobilen eller datorn när man vill.


Bilden är hämtad från Sveriges Radio


Sett på TV-kalendern: Tjuvarnas jul
Bra skådespelare, bra story. Kan nog inte bli annat än bra. Ganska spännande också.


Bakat pepparkakshus
Funkade helt okej. Som alltid när jag ska baka så passar mallarna inte riktigt ihop i slutet så jag får göra mina egna små lösningar. Det kanske inte blir så rakt och perfekt, men det blir charmigt! =)
Mallan har börjat dekorera, och det blir häftiga kontraster på hennes hus. En grön vägg, en rosa osv. När blir man sådär tråkigt vuxen så att man föredrar att bara använda den vita kristyren och göra snirkliga mönster med? Jag har i alla fall hamnat där. Vi gillar olika!


Lagat kvällsmat
Gjorde ett misslyckat försök till att tillaga en måltid här ikväll. Katastrof. Usch. Tur att jag kan baka i alla fall. =)


Bokat träff
Äntligen fått till en träff ihop med en upptagen familj (ja, mer upptagna än vår familj - vilket gör det svårare än svårast att få till tid att träffas, eftersom vi är två familjer med en del grejer i kalendern. Förr var det lättare, men då var också fler av de där aktiviteterna i kalendern gemensamma aktiviteter.) På söndag ska födelsedagspresenter från april, maj, juni och en namnsdagspresent från juli delas ut. Kära nån,.. så det kan bli! Så får det inte bli igen! ;-)


Inga kommentarer: