fredag 25 november 2011

Julstämningen börjar infinna sig!

Pepparkaksdegen är på kylning, lussekattsingredienser är inköpta, dörrkrans är påbörjad - likaså dekorationen vid trappan utomhus. Adventsljusstaken uppe är också påbörjad, bara lite piffning klar. Årets julvärd är presenterad - och jag är supernöjd. Bara lite orolig för hur han ska hinna fira dagen före julafton med oss. Vi brukar nämligen fira den med honom. Eller kanske snarare hans look-a-like... ;-D

Kalle Moreaus är årets julvärd! Bra val! Bilden är lånad från DN.
Årets julkalender! Bilden är lånad från SVT


Snart är det dags för julkalender - och jag samlar grejer för fullt för tillfället till paketkalendrarna. Men TV- och radiokalendern är redan inköpt! Och här kan ni se lite reklam för årets TV-kalender i Charles Dicken-anda. Jag ser verkligen fram emot den. Känns betydligt mer julefrid nu än det gjorde förra året. Jag hoppas att det betyder att jag har lugnat ner mig...

I morgon ska fönster putsas, fotboll spelas, stjärnor och stakar ska upp i fönstren, golv ska rengöras och pepparkakshuset ska planeras... =)

Behöver också fundera på årets julkort... Hur ska det se ut?

Inga kommentarer: