söndag 13 november 2011

I get a kick out of...

...en massa saker. Förutom sånt där basic som alla får kickar av (kärlek, motion, mat, XXX, godis osv.) så går jag bl.a. igång på
  • musik - riktigt bra låtar kan få en att få ett gött adrenalinpåslag, att spela/sjunga själv är också gött!
  • att fotografera - får man till ett riktigt bra motiv så är jag LYCKLIG!
  • att vara med om ett barns utveckling - t.ex. att vara med när de knäcker läskoden. Det är sååå häftigt!
  • dans - att få dansa loss ihop med ett gött gäng folk är sååååå roligt!
  • tekniska prylar - älskar att sätta mig in i nya mobiler, datorer, Ipads osv.
  • jakt - när hjärtat pumpar igång när man hör hur det knakar i skogen - dåå är man taggad!
  • pyssel - älskar att få vara kreativ!
  • att skrämmas - och igår fick jag en massa kickar av att skrämma folk! Det var nämligen spökpromenad här i byn, och det var såååå roligt! Ungefär tusen personer gick! HELT fantastiskt!!! Att få ett helt gäng med tonårstjejer att skriiiiiiiika av skräck ger en fantastisk kick. Eller att få en tonårsgrabb eller en pappa att få nervös-skratt, eller ropa till "Ooo fy fan!!!". Ibland kan man ju undra varför det triggar mig så mycket? Är jag egentligen en jäkligt elak människa? Fast folk som går spökpromenaden vill väl bli skrämda - så då kanske jag istället är väldigt snäll som vill skrämma dom? ;-)

Angående spökpromenaden så undrar jag ibland varför man går med små barn i vagn... Å andra sidan är det de små barnen som oftast är minst rädda - som säger "Hej spöket!" och går förbi, medan mamman skriker till och hoppar undan. =)
Jaja, man går spökpromenaden på egen risk. Mohahaha! Och jag hoppas att alla tusen personerna fick i alla fall någon häftig upplevelse under banan.


Vad får du en kick av?

5 kommentarer:

hakker sa...

De som jag pratat med säger att det var mycket bra! Svårt det där med lagom otäckt för både barn och vuxna... kanske snart läge för två olika banor - lite läskig och max läskig? Det skulle ju underlätta i starten också, det var väl så där 45min kö och det skrämmer säkert bort en del. "Lätta" banan inne på Fröjevi kanske? Där finns ju dessutom toaletter som borde vara ett problem egentligen- av tusen pers är alltid några pissnödiga?

Annelie Björk sa...

Det var så super bra!!! Jätte kul!! Jag som är lättskrämd inser ju nu att du har lite saddistiska drag, jha ha ha1!! Hade med mig en som gått spökpromenaden i Skara och den är STOR men hon sa att det gick inte att jämnföra!!!! Kanon bra!!!! Ni var superduktiga!!!!!

Annelie Björk sa...

Det var så super bra!!! Jätte kul!! Jag som är lättskrämd inser ju nu att du har lite saddistiska drag, jha ha ha1!! Hade med mig en som gått spökpromenaden i Skara och den är STOR men hon sa att det gick inte att jämnföra!!!! Kanon bra!!!! Ni var superduktiga!!!!!

Fnissi sa...

Kul att höra att det var bra! Man vill ju gärna gå själv för att se vad de andra hittat på, men det går ju inte.
Två banor vore kanske en idé. Fast det kommer att krävas fler funktionärer då. Och det är ju lite bekymmer att få till sådana... men om man är ute i god tid så borde det gå!

Anonym sa...

Kul att ni håller igång spökpromenaden! Var på den för många år sedan. Halloween inträffade mitt under flyttlasset i år... så jag har lite cravings för spökerier, får väl bli nästa år istället :)

/Rikard