måndag 21 november 2011

Att vara jag...

...är inte alltid lätt. Att vara med mig är ännu svårare. Vi fick i förra veckan på jobbet skriva ner tio saker som vi var bra på, och två saker som vi behövde träna mer på. Vi hade ungefär 3 minuter på oss, så det gällde att vara snabb... 
Min lista blev såhär:

1. Kreativitet
2. Fotografera mycket
3. IKT
4. Skriva
5. Konkretisera
6. Prata
7. Få infall och fångas av ögonblick
8. Läsa
9. Skapa relationer med folk
10. Musik på olika sätt och vis

Behöver träna på att:
1.Organisera och städa
2. Jobba mot mål

Ni inser ju att det inte är så lätt att hänga med mig som får anfall av infall och som babblar på om ditt och datt. Ibland känns det som att min hjärna bara består av lösa trådar som trasslar ihop sig.
Men det är väl bara att jobba med sina mindre bra sidor och se till att de kan bli en styrka istället? Undrar hur lång tid det kan ta? I klassen har vi just nu pratat om Charles Darwin och evolutionsteorin, och då borde kanske jag inte föra mina gener vidare om vi vill ha mer strukturerade människor i framtiden. Fast luststyrda människor kanske också behöver finnas. Annars kanske man bara prioriterar ordning och reda, och struntar i all LUST! Nä, jag behövs nog också. Fast jag ska nog ändå ta och jobba på mina mindre bra sidor... för att dte kan vara bra av olika anledningar. =)

Annars ser jag fram emot en vecka med utvecklingssamtal, klipptider och adventspyssel. Och så skriftliga omdömen också förstås. Lustigt så det förslår minsann! =)

Vill också säga TACK till ärliga människor här i världen. Jag uppskattar ärlighet. Säg som det är. Försök inte lura mig. Jag har ganska god självinsikt... tror jag...

STORT TACK också till hundpassande vänner, fiolspelsföljande mostrar, Såmycketbättre-EXT1-Såmycketbättre-tillsammanstittande vänner, badande svägerskor och svågrar, MysigaMallan som bara är så go och gör det vi ber henne utan några större protester (undrar när de kommer - hur ska tonåren bli???) och min M som är en riktig "doer" (eller fixare om man nu vill använda ett svenskt ord istället!). PÖSS och KLÄM till er! (och förlåt för detta synnerligen svamliga inlägg! ;-D)

Slutet på november 2009 tog jag den här bilden... Då var det lite kallare...

1 kommentar:

Grid sa...

Välkommen till verkligheten Sara! Det du är kass på finns någon som är bra på och vice versa.Då blir det balans i tillvaron globalt sett alltså:) Lycka till med din uppgradering, fast jag tycker det duger med Sara 1.0.
Kram!