måndag 19 september 2011

Tårtfunderingar

Jag har fått äran att designa tårtor till en liten godings dop på söndag. Det är ju så roligt att göra tårtor, och det absolut roligaste är att dekorera förstås. När jag känner att jag hinner och kan så gör jag gärna tårtor, men jag vill absolut inte hamna i "masstillverkningsträsket". Jag vet av erfarenhet att jag tappar lusten då. Så ta inte illa upp ifall ni får ett nej om ni frågar om jag kan hjälpa er med tårtor. Hinner jag så gör jag det gärna. =)
Jag har nu suttit och spanat runt lite på doptårtor och fått lite idéer. Men jag har en idé som jag egentligen inte sett i tårtform... men den tänker jag nog testa. Tror det kan bli ganska bra. =)

 Den här tårtan blev en födelsedagspresent till en körsbärsälskande tjej som dessutom fick tårtboxen den fanns i. Var ju mycket roligare at ge bort en fylld tårtbox! =)

Här är den ena tårtan jag gjorde till hundträffen i somras. Den andra tårtan skulle föreställa en rumpa och svans...men den blev inget vidare bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men oj då!! visste inte att du har såna talanger med!!!!
kram jenny

Nybo-arna sa...

Som du gör tårtor människa! Klart det inte går att masstillverka för sådana massor med tid har ingen (över);)

Ann-sofie sa...

Såååååååå vackra och goda!