tisdag 16 augusti 2011

Gå genom den trånga porten...

I söndags var det gudstjänst vid Soldattorpet i Pershov, Klämmesbo. Då pratade Bosse Präst om att man inte alltid ska välja den breda enkla vägen, och de stora portarna. Istället kan det vara längs de krokiga små grusvägarna som man får uppleva den vackraste utsikten och får de bästa upplevelserna. Det kan också vara så att om man tar sig igenom den trånga porten så visar det sig att det är mödan värd... Klokt, och det går att tolka in många saker i det han säger. Ta inte alltid genvägarna och de snabba vägarna!


Idag har det varit en bra dag - mycket prat med kollegorna och en hel del som blivit "klart". Roliga nyheter och många skratt - det är mitt jobb det! =)

Efter jobbet fick jag njuta av lyxen av en timmes massage utomhus i vår trädgård. Guuud så skönt! Tack snälla Maria för det! Det bästa är - att det kommer att upprepas på torsdag! Snacka om lyx!!!
Sedan gick vi till badet och invigningen av minigolfbanan - tack samhällsföreningen för trevlig invigning! Mallan gillade tårtan och jag var oerhört frestad av den men lyckades stå emot! =) Kaffet var dock mycket gott!

Sedan blev det en liten motionsrunda, och jag blev alldeles stum i benen efter en kilometer. Kunde inte förstå varför och kände mig konstig i kroppen. Efter ännu en kilometer kommer jag på det... när åt jag senast egentligen??? Hm... Vid 12-tiden visade det sig... och sedan hade jag bara druckit kaffe. Inte konstigt då att jag blev konstig... Jag skulle behöva ha en mat-och-sov-klocka, ja, en sån som Skalman har. Kan ingen uppfinna en sån app till mobilen?
Ännu fler bilder från mina gamla dagböcker...


Idag börjar bockjakten. Undrar hur det går för min M... Han är ute i skogen nu. Eller vänta, nu kom det nog en bil...
Låt oss hoppas att någon jägare kunnat hjälpa denna bock...

1 kommentar:

Hanna sa...

Hittade hit genom en länk tror jag och ville bara upplysa om att en sådan app du efterlyser redan finns. Tror jag iaf, har ingen mobil som kan ha appar men jag googlade och fann.

Android: http://www.swedroid.se/21107/skalmans-at-och-sovklocka-nu-pa-android-market-tips/

Iphone: http://www.kizel.com/?p=10093

http://www.teknikveckan.se/2010/08/mat-sov-klocka-till-iphone/

Nu kanske jag måste införskaffa mig en iphone, verkar ju vara en mycket smart app :)
/Hanna