måndag 11 juli 2011

Spela Bingo?

Jag tycker att det är väldigt roligt att spela Bingo. Det hänger på turen om man vinner eller ej, så alla kan delta på lika villkor. Det passar både unga och gamla och kan spelas på många olika sätt. I Korsberga finns det bilbingo som är välbesökt, dock har jag aldrig själv spelat just bilbingo, men jag vet många som åker land och rike runt för att spela bilbingo, och ofta vinner rejäla summor. Mest har jag spelat Bingo via bingolotto och med ungarna i skolan, de fullkomligt älskar bingospel! Då är det ju givetvis bara äran som står på spel, men att spela bingo brukar passa de flesta barn. Man kan ju spela bingo med annat än siffror. Engelska ord, bilder, geometriska former, fordon osv. Bara fantasin sätter gränser!
En gång vann jag tusen kronor på Guldfynd (tror jag det heter) på Bingolotto. Det är nog den enda vinsten, men det beror nog mest på att jag inte har spelat så mycket. För att vinna måste man spela och våga satsa!



1 kommentar:

Nybo-arna sa...

Så här säger Martin:"Tur" är nåt som drabbar bingospelare en gång i halvåret,
så spela på ett halvår så får vi se om det stämmer =)