måndag 20 juni 2011

Fotbollsavslutning och skolavslutning...

Det bor ett skönt gäng tjejer i Fröjered (och Korsberga) som jag idag fick äran att spela fotboll mot. Det var hur kul som helst - trots att det nog mest lät som om jag skulle få astmaanfall och ramla död ner på planen, ansiktsfärgen var nog närmast nyansen tomteröd och jag lät som Darth Vader. Men kul hade jag definitivt! Vi vann dessutom - efter ett 1-1-resultat lyckades Haakon få in the Golden Goal! =)
Goa goa tjejer - hoppas att ni fortsätter spela i många år till! 

Utan att skryta så tror jag faktiskt att jag kan säga att jag var klart snyggast på plan! Hade ett par svarta under-knäet-tights, illgröna fotbollsstrumpor som förmodligen hade nått mig upp till naveln om nu det hade gått, en randig tunika i blått/vitt, fotbollsskor (givetvis!) och en orange huvtröja. Detta fick sedan kompletteras med ett par vita, för små (läs: tighta) shorts från Fröjereds storhetstid (om man ska tro min M) för att inte mina svarta tights skulle ramla ner till knäna och fälla mig. Elasticiteten i resåren var ungefär lika med noll på dessa brallor visade det sig. Men det löste sig ju med "Tighta-shorts-över-nerfallande-byxor-tricket". =) Tycker nog t.om. att min rumpa känns lite mindre nu efteråt. =)

Jag har ju inte lagt ut några foton från Mallans skolavslutning, så här kommer det några:

Lupinregn!!!
Satt på samma bänk som en av de goaste grabbar jag vet!

Lyckades också få en bild på "fotografen"! Faktiskt en av mina favoritfotografer! Hon har känsla för det här med foto och hennes bilder tilltalar mig! Och hon är så ung - så hon kommer att slå världen med häpnad framöver är jag alldeles säker på! Följer hennes blogg dagligen - och du hittar den i min blogglista till höger: Juliaemma - fotoblogg.

Inga kommentarer: